Alex Puissant

Voor elk van u,
    de groet van een Brussels stadspatriot.

Samen kunnen wij het verschil maken in de stad.
    Geen goed brood zonder goede gist, geen goede stad zonder betrokken burgers.

Het moet anders in Brussel: netheid en veiligheid en meer respect voor de burger.

Dit bestuur trompet dat ze fietspaden aanleggen van hier tot ginder, maar daarna blijken die vooral te bestaan in hun fantasie. Nog al te vaak massacreren ze in hun communicatie onze taal. Wij maken het hier mooi voor jullie, schrijven ze neerbuigend op grote borden, maar willen ze alstublieft ‘ns wat meer luisteren naar de mensen?

Voor een miserabel Las Vegas-achtig tijdelijk stripje op het Zaterdagplein trekken ze 50.OOO euro uit zonder het buurtcomité te consulteren. Voor een stadslogo van niemendal tellen ze twee keer een jaarsalaris neer. Voor haastwerk in de voetgangerszone - verkiezingen​, weet u wel​ - laten ze plots sloten extra belastinggeld vloeien. Stop dat smossen. Zorgvuldiger bestuur alstublieft.

Het is tijd voor een nieuwe wind. Brusselaars moeten weer trots kunnen zijn op hun stad: stadspatriotten, die samen Brussel maken.

Als u ​da​t goed vindt, wil ik uw pottenkijker zijn, vol passie. Als u dat op 14 oktober zo beslist, wil ik in een beurtrol meedraaien in de keuken van ons stadsbestuur.

Intussen zou ik graag van u horen. Stuurt u me een mailtje op alex.brucsella@gmail.com ?

Graag wil ik hier, samen met u, de schouders onder zetten.